مقابله با چالش های زنجیره تامین فلز و فولاد: یک مسیر دیجیتال صنعت فلز و فولاد ستون فقرات اقتصاد و پایه و اساس توسعه سایر بخش‌ها است. بنابراین، تولیدکنندگان در سراسر این فضای صنعتی در حال تلاش برای تقویت یک اکوسیستم زنجیره تامین جهت افزیش عملکرد و رشد خود هستند. تدوین یک دستور کار استراتژیک لجستیک برای صنعت فولاد برای حمل و نقل مواد خام، تجهیزات تولیدی و محصولات نهایی در مناطق مختلف جغرافیایی ضروری است. امروزه، دیجیتالی شدن زنجیره تامین فلزات را با فناوری اتوماسیون، سیستم مدیریت حمل و نقل (TMS) مبتنی بر هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و بسیاری موارد دیگر تسریع می‌کند. در ادامه، به دلایل اساسی سرمایه‌گذاری گسترده در فن‌آوری‌های مدیریت لجستیک توسط شرکت‌های فولادی پرداخته شده است. چهره فعلی لجستیک صنعت فلز و فولاد زنجیره تامین صنعت فولاد بی‌ثبات است، بنابراین کسب‌وکارها را ملزم می‌کند که با فرایندی چابک و پاسخگو برای آینده آماده باشند. طیف متنوعی از محصولات صنعت فولاد با طیف گسترده‌ای از محصولات مانند سیم، TMT، ورق، کویل، لوله و بسیاری از محصولات دیگر در ارتباط است. این محصولات معمولاً حجیم بوده و از نظر اندازه، شکل، ضخامت، جنس و قیمت متفاوت هستند. آنها به فضای ذخیره‌سازی زیادی، تخلیه استراتژیک، شیوه حمل و نقل متمایز، حمل و نقل قابل اعتماد و دستورالعمل‌های ایمنی برای جلوگیری از ضررهای حیاتی برای شرکت نیاز دارند. الزامات حمل و نقل خاص لجستیک صنعت فولاد عمدتاً شامل حمل و نقل محصولات سنگین و غیرسنگین شامل مواد اولیه، نیمه‌تمام و کالاهای نهایی طبقه‌بندی کرد. هر دسته دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده بنابراین دارای الزامات باربری مجزا است. به عنوان مثال، تریلرهای سنگین باید با تریلرهای تخصصی حمل شوند، در حالی که موارد غیرسنگین باید در خودروهای عمومی حمل شوند. شبکه سهامداران پیچیده زنجیره تامین فلز و فولاد به شبکه پیچیده‌ای به عملیات ذینفعان متکی است. این شبکه شامل تامین‌کنندگان (داخلی و بین المللی)، تولیدکنندگان، مشتریان و کاربران نهایی است. این ذینفعان در هر مرحله برای اطمینان از اجرای و مدیریت یکپارچه فرآیند همکاری می‌کنند. هر شکافی در ماژول همکاری می‌تواند منجر به فروپاشی کل فرایند شود. نوسانات صنعتی صنعت فولاد بی‌ثبات است، به این معنی که تغییرات مختلفی در روندها، پویایی تقاضا، انتظارات مصرف‌کنندگان و بحران‌های پیش‌بینی‌نشده دارد. این نشان می‌دهد که زنجیره تامین باید چابک و پاسخگو باشد تا بتواند نوسانات آتی را بدون ایجاد مانع در پویایی کسب‌وکار تطبیق دهد. رقابت در بازار مستلزم پیش‌بینی استراتژیک و تحلیل پیش‌بینی رویدادهای آینده است. چالش‌های پیش روی زنجیره تامین فلز و فولاد اگر چه زنجیره تامین فلز و فولاد فعلی آینده امیدوارکننده‌ای دارد، اما همچنان در برابر کاستی‌های عملیاتی در زمینه‌های گوناگون آسیب‌پذیر است.

چالش‌های زنجیره تامین فولاد

صنعت فلز و فولاد ستون فقرات اقتصاد و پایه و اساس توسعه سایر بخش‌ها است. بنابراین، تولیدکنندگان در سراسر این فضای صنعتی در حال تلاش برای تقویت یک اکوسیستم زنجیره تامین جهت افزیش عملکرد و رشد خود هستند.

تدوین یک دستور کار استراتژیک لجستیک برای صنعت فولاد برای حمل و نقل مواد خام، تجهیزات تولیدی و محصولات نهایی در مناطق مختلف جغرافیایی ضروری است. امروزه، دیجیتالی شدن زنجیره تامین فلزات را با فناوری اتوماسیون، سیستم مدیریت حمل و نقل (TMS) مبتنی بر هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و بسیاری موارد دیگر تسریع می‌کند. در ادامه، به دلایل اساسی سرمایه‌گذاری گسترده در فن‌آوری‌های مدیریت لجستیک توسط شرکت‌های فولادی پرداخته شده است.

چهره فعلی لجستیک صنعت فلز و فولاد

زنجیره تامین صنعت فولاد بی‌ثبات است، بنابراین کسب‌وکارها را ملزم می‌کند که با فرایندی چابک و پاسخگو برای آینده آماده باشند. فضای صنعتی فعلی را می‌توان با عوامل زیر شناسایی کرد.

طیف متنوعی از محصولات

صنعت فولاد با طیف گسترده‌ای از محصولات مانند سیم، TMT، ورق، کویل، لوله و بسیاری از محصولات دیگر در ارتباط است. این محصولات معمولاً حجیم بوده و از نظر اندازه، شکل، ضخامت، جنس و قیمت متفاوت هستند. آنها به فضای ذخیره‌سازی زیادی، تخلیه استراتژیک، شیوه حمل و نقل متمایز، حمل و نقل قابل اعتماد و دستورالعمل‌های ایمنی برای جلوگیری از ضررهای حیاتی برای شرکت نیاز دارند.

الزامات حمل و نقل خاص

لجستیک صنعت فولاد عمدتاً شامل حمل و نقل محصولات سنگین و غیرسنگین شامل مواد اولیه، نیمه‌تمام و کالاهای نهایی طبقه‌بندی کرد. هر دسته دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده بنابراین دارای الزامات باربری مجزا است. به عنوان مثال، تریلرهای سنگین باید با تریلرهای تخصصی حمل شوند، در حالی که موارد غیرسنگین باید در خودروهای عمومی حمل شوند.

شبکه سهامداران پیچیده

زنجیره تامین فلز و فولاد به شبکه پیچیده‌ای به عملیات ذینفعان متکی است. این شبکه شامل تامین‌کنندگان (داخلی و بین المللی)، تولیدکنندگان، مشتریان و کاربران نهایی است. این ذینفعان در هر مرحله برای اطمینان از اجرای و مدیریت یکپارچه فرآیند همکاری می‌کنند. هر شکافی در ماژول همکاری می‌تواند منجر به فروپاشی کل فرایند شود.

نوسانات صنعتی

صنعت فولاد بی‌ثبات است، به این معنی که تغییرات مختلفی در روندها، پویایی تقاضا، انتظارات مصرف‌کنندگان و بحران‌های پیش‌بینی‌نشده دارد. این نشان می‌دهد که زنجیره تامین باید چابک و پاسخگو باشد تا بتواند نوسانات آتی را بدون ایجاد مانع در پویایی کسب‌وکار تطبیق دهد. رقابت در بازار مستلزم پیش‌بینی استراتژیک و تحلیل پیش‌بینی رویدادهای آینده است.

چالش‌های پیش روی زنجیره تامین فلز و فولاد

اگر چه زنجیره تامین فلز و فولاد فعلی آینده امیدوارکننده‌ای دارد، اما همچنان در برابر کاستی‌های عملیاتی در زمینه‌های گوناگون آسیب‌پذیر است.

 

منبع: https://www.linkedin.com/pulse/tackling-metal-steel-supply-chain-challenges-digital-pathway-bradc/

در صورت تمایل به خواندن مطالب مرتبط با زنجیره تامین، به متن “سه چالش اصلی زنجیره‌ی تامین جهانی” مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا