سه چالش اصلی زنجیره‌ی تامین جهانی

در سال گذشته، ترکیبی از محدودیت‌های ملی و محلی، کمبود مواد خام، بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی، زنجیره تامین جهانی را شکننده‌تر کرده است و سه نگرانی اصلی را برجسته کرده است.

زمان

بحران جهانی کووید ۱۹ چالش های مدیریت زنجیره های تامین پیشرفته را تشدید کرده است. مؤسسه مدیریت عرضه، ۵۵۹ پاسخ‌دهنده را مورد بررسی قرار داد و گزارش داد که از زمان شیوع بیماری همه‌گیر، میانگین زمان تحویل ورودی حداقل دو برابر معمول است.  تولیدکنندگانی که به قطعات الکترونیکی نیاز دارند نیز با چالش دیگری مواجه هستند – کمبود مواد. گزارش تولید ماه ژوئن ۲۰۲۱ مؤسسه مدیریت تامین نشان می‌دهد که قطعات الکترونیکی با بزرگترین محدودیت‌های زنجیره تامین به دنبال افزایش زمان تحویل از ۱۶ هفته به بیش از ۵۲ هفته مواجه هستند. در نتیجه، تولیدکنندگان اکنون با خطر تمام شدن موجودی مواجه هستند. سرعت پایین‌تر بازار به دلیل زمان‌های تحویل طولانی‌تر نیز به این معنی است که رقبا ممکن است با عرضه زودتر محصولات جدید سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

خروج برتانیا از اتحادیه‌ی اروپا چالش‌های بیشتری را برای تولیدکنندگان بریتانیایی ایجاد می‌کند. اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری بریتانیا است، با ۵۲ درصد از کل واردات بریتانیا و ۴۳ درصد از صادرات در سال ۲۰۱۹٫ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، باعث تاخیر در مرزها و بارهای اداری اضافی می شود که به طور قابل توجهی زمان تحویل را افزایش می دهد. در نتیجه، مشتری نهایی نه تنها باید برای افزایش تعرفه واردات قطعات، بلکه برای هزینه‌های اضافی در سراسر زنجیره تامین، مانند هزینه‌های اضافی نگهداری موجودی و هزینه‌های حمل و نقل، بپردازد.

نبود تنوع

برای کاهش هزینه های خود، شرکت ها تمایل دارند تولید را برون سپاری کنند. با این حال، بحران کووید اشکال قرار دادن همه‌ی تخم مرغ‌ها در یک سبد را برجسته کرده است. اتکای بیش از حد به مکان یا تامین کننده خاص ممکن است کسب و کار را در معرض خطرات بیشتری قرار دهد. به عنوان مثال، اگر عملیات تامین کننده‌ی ردیف یک قطع شود، ممکن است منابع حیاتی نتوانند به نقاط بعدی بروند و باعث ایجاد یک اثر دومینویی شود که منجر به خرابی گران قیمت برای تولیدکنندگان خواهد شد. علاوه بر این، اگر یک پایگاه واحد یک رویداد غیرقابل پیش‌بینی و فاجعه‌بار را تجربه کند، یا توسط رقیب خریداری شود یا با مشکلات مالی مواجه شود، شرکت‌هایی که به آن وابسته هستند در موقعیت بسیار نامطلوبی قرار خواهند گرفت.

نبود شفافیت

در طول بحران کووید، شرکت ها شاهد تغییر اساسی در تقاضای مشتری و اختلال در شبکه عرضه خود بوده اند. شرکت تحقیقاتی Capgemini گزارشی درباره بازاندیشی انعطاف‌پذیری زنجیره تامین برای دنیای پس از همه‌گیری منتشر کرد که نشان می‌دهد در سال گذشته، حداقل ۷۲ درصد از شرکت‌ها با چالش‌های بزرگی در نظارت بر زنجیره تامین سرتاسر خود مواجه بودند. چالش‌های اصلی گزارش شده توسط صاحبان مشاغل، پیگیری موقعیت و وضعیت موجودی آن‌ها، پیش‌بینی تقاضای مشتری و ردیابی دقیق سهم ظرفیت حمل و نقل است.

در صورت ناآرامی های ژئوپلیتیکی، فقدان یک دید سرتاسری و کلی در زنجیره‌های تامین جهانی می‌تواند شرکت ها را در معرض خطر بیشتری از ختلالات قرار دهد. شرکت‌هایی که زنجیره تامین شفاف ندارند ممکن است متحمل زیان‌های مالی هنگفتی شوند، زیرا اطلاعات کافی برای شناسایی اختلالات و اقدامات لازم را ندارند. با جهانی شدن شتابان، ملزومات زندگی ما، از تلفن همراه گرفته تا وسایل نقلیه، توسط قطعاتی که در سرتاسر جهان تهیه شده، ساخته می شوند. تولیدکنندگانی که به زنجیره‌های تامین جهانی متکی هستند با چالش‌های فزاینده‌ای مواجه خواهند شد، اما تامین قطعات اتوماسیون صنعتی حیاتی نباید یکی از آنها باشد. ااتوماسیون اتحادیه اروپا با فعالیت در چهار مکان مختلف – آلمان، بریتانیا و سنگاپور – با تکیه بر شبکه متنوع و قابل اعتمادی از تامین کنندگان بین المللی و همکاری با کارشناسان فروش بین المللی که به بیش از ۲۰ زبان صحبت می کنند، با موفقیت بر سه چالش اصلی زنجیره تامین گسترده و موانع فرهنگی غلبه‌کرده است. به این ترتیب، تولیدکنندگان می توانند قطعات مورد نیاز خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند و از خرابی های پرهزینه و برنامه ریزی نشده جلوگیری کنند.

منبع: https://itsupllychain.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا