حمل ریلی یکی از شیوه‌های حمل دوست‌دار محیط زیست به شمار می‌آید. این مود حمل و تقل با کاهش سوخت‌های فسیل و افزایش بهره‌وری تاثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی‌های محیطی دارد. در ادامه چند مورد از دلایلی که برتری این شیوه حمل را نسبت به سایر مودهای حمل نشان می‌دهد، آورده شده است: 1. راه‌آهن‌ها بهترین روش کارآمد برای حرکت بار بر روی زمین هستند در سال ۱۹۸۰، راه‌آهن‌های آمریکایی توانستند یک تن بار را تنها با یک گالن سوخت به اندازه ۲۳۵ مایل حرکت دهند. این عدد قابل تحسین بود، اما آنها می‌دانستند که می‌توانند آن را بهبود بخشند - و آن را بهبود بخشیدند! در سال ۲۰۱۳، یک تن بار اکنون می‌تواند با همان گالن سوخت بیش از ۴۷۰ مایل حرکت کند. با مقایسه این موضوع با کامیون‌های کلاس ۸ استاندارد که مصرف سوخت متوسطی حدود ۵ مایل برای هر گالن دارند، خواهید دید که چرا ریل و حمل و نقل ترکیبی بهترین گزینه‌ها هستند. 2. قطارها مقدار بسیار کمتری گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند گازهای گلخانه‌ای به طور مستقیم با مصرف سوخت مرتبط هستند، بنابراین این موضوع باید به عنوان یک سری از گزینه‌های کمتر آسیب‌رسان به محیط زیست نیز در نظر گرفته شود. در واقع، طبق گفته‌های سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، در حالی که راه‌آهن‌ها حدود ۴۰٪ از حمل و نقل بار آمریکا را تشکیل می‌دهند، فقط ۱.۹٪ از گازهای گلخانه‌ای مرتبط با حمل و نقل آمریکا را تشکیل می‌دهند. 3. راه‌آهن‌ها باعث کاهش ترافیک و آلودگی جاده‌ها می‌شوند به علت انتشارویروس کرونا، آمارهای ترافیک آمریکا به پایین‌ترین حد دو دهه گذشته رسید. با این وجود، ترافیک و ناکارآمدی‌های مرتبط با جاده هنوز هزینه‌های بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار (۴.۳ میلیارد ساعت از دست رفته و ۱.۷ میلیارد گالن سوخت تلف شده) را برای آمریکاییان ایجاد می‌کند. یک قطار باری می‌تواند جایگزین تعداد زیادی از کامیون‌ها شده و فضای بیشتری را برای رانندگان فراهم کند. علاوه بر این، با انتقال بیشتر بار از جاده به ریل، می‌توان هزینه‌های خرابی کامیون‌های سنگین روی جاده‌ها را کاهش داد. 4. شرکت‌های حمل و نقل بار ریلی در زمینه فناوری‌های سبز پیشرو هستند به لطف فناوری لوکوموتیوهای جدید و نوآوری‌های دیگر در زنجیره تأمین، حمل و نقل ریلی بار توانسته است تا تأثیر خود را با معرفی دستاوردهای زیر بر محیط زیست محدود کند: - طراحی بهبود یافته‌ی واگن ریلی: به علاوه از دوبرابر شدن کارایی سوخت قطارها، ظرفیت یک واگن ریلی متوسط نیز (۲۲۲۲ تن در سال ۱۹۸۰ به ۳۴۸۸ تن در سال ۲۰۱۳) افزایش یافته است به دلیل طراحی‌های بهبودیافته و عوامل دیگر. - موتورهای کارآمدتر: راه‌آهن‌ها هر ساله اقدام به اضافه کردن لوکوموتیوهای جدید کرده که از چند موتور مستقل استفاده می‌کنند که بسته به مقدار نیاز در زمان مورد نیاز روشن و خاموش می‌شوند. - فناوری ضدایستایی: سیستم‌های جدید "راه‌اندازی-توقف" به لوکوموتیوها اجازه می‌دهند که به طور خودکار در هنگام استفاده نشدن خاموش شده و به سرعت مجدداً روشن شوند وقتی که دوباره نیاز باشد. - سیستم‌های قدرت توزیع‌شده: اگرچه ممکن است منظر عجیبی باشد که یک لوکوموتیو در وسط قطار قرار گرفته باشد، اما این روش غیرمعمول به طور قابل توجهی قدرت کلی مورد نیاز برای حرکت قطار را کاهش می‌دهد. - کاهش اصطکاک‌ها: با کاهش اصطکاک چرخ به ریل، شرکت‌های حمل و نقل بار نه‌تنها در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کنند، بلکه میزان خرابی و ساییدگی ریل‌ها و لوکوموتیوها را نیز کاهش می‌دهند.

مزایای محیط زیستی حمل ریلی

حمل ریلی یکی از شیوه‌های حمل دوست‌دار محیط زیست به شمار می‌آید. این مود حمل و تقل با کاهش سوخت‌های فسیل و افزایش بهره‌وری تاثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی‌های محیطی دارد. در ادامه چند مورد از دلایلی که برتری این شیوه حمل را نسبت به سایر مودهای حمل نشان می‌دهد، آورده شده است:

  1. راه‌آهن‌ها بهترین روش کارآمد برای حرکت بار بر روی زمین هستند

در سال ۱۹۸۰، راه‌آهن‌های آمریکایی توانستند یک تن بار را تنها با یک گالن سوخت به اندازه ۲۳۵ مایل حرکت دهند. این عدد قابل تحسین بود، اما آنها می‌دانستند که می‌توانند آن را بهبود بخشند – و آن را بهبود بخشیدند! در سال ۲۰۱۳، یک تن بار اکنون می‌تواند با همان گالن سوخت بیش از ۴۷۰ مایل حرکت کند. با مقایسه این موضوع با کامیون‌های کلاس ۸ استاندارد که مصرف سوخت متوسطی حدود ۵ مایل برای هر گالن دارند، خواهید دید که چرا ریل و حمل و نقل ترکیبی بهترین گزینه‌ها هستند.

  1. قطارها مقدار بسیار کمتری گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند

گازهای گلخانه‌ای به طور مستقیم با مصرف سوخت مرتبط هستند، بنابراین این موضوع باید به عنوان یک سری از گزینه‌های کمتر آسیب‌رسان به محیط زیست نیز در نظر گرفته شود. در واقع، طبق گفته‌های سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، در حالی که راه‌آهن‌ها حدود ۴۰٪ از حمل و نقل بار آمریکا را تشکیل می‌دهند، فقط ۱.۹٪ از گازهای گلخانه‌ای مرتبط با حمل و نقل آمریکا را تشکیل می‌دهند.

  1. راه‌آهن‌ها باعث کاهش ترافیک و آلودگی جاده‌ها می‌شوند

به علت انتشارویروس کرونا، آمارهای ترافیک آمریکا به پایین‌ترین حد دو دهه گذشته رسید. با این وجود، ترافیک و ناکارآمدی‌های مرتبط با جاده هنوز هزینه‌های بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار (۴.۳ میلیارد ساعت از دست رفته و ۱.۷ میلیارد گالن سوخت تلف شده) را برای آمریکاییان ایجاد می‌کند.

یک قطار باری می‌تواند جایگزین تعداد زیادی از کامیون‌ها شده و فضای بیشتری را برای رانندگان فراهم کند. علاوه بر این، با انتقال بیشتر بار از جاده به ریل، می‌توان هزینه‌های خرابی کامیون‌های سنگین روی جاده‌ها را کاهش داد.

  1. شرکت‌های حمل و نقل بار ریلی در زمینه فناوری‌های سبز پیشرو هستند

به لطف فناوری لوکوموتیوهای جدید و نوآوری‌های دیگر در زنجیره تأمین، حمل و نقل ریلی بار توانسته است تا تأثیر خود را با معرفی دستاوردهای زیر بر محیط زیست محدود کند:

  • طراحی بهبود یافته‌ی واگن ریلی: به علاوه از دوبرابر شدن کارایی سوخت قطارها، ظرفیت یک واگن ریلی متوسط نیز (۲۲۲۲ تن در سال ۱۹۸۰ به ۳۴۸۸ تن در سال ۲۰۱۳) افزایش یافته است به دلیل طراحی‌های بهبودیافته و عوامل دیگر.
  • موتورهای کارآمدتر: راه‌آهن‌ها هر ساله اقدام به اضافه کردن لوکوموتیوهای جدید کرده که از چند موتور مستقل استفاده می‌کنند که بسته به مقدار نیاز در زمان مورد نیاز روشن و خاموش می‌شوند.
  • فناوری ضدایستایی: سیستم‌های جدید “راه‌اندازی-توقف” به لوکوموتیوها اجازه می‌دهند که به طور خودکار در هنگام استفاده نشدن خاموش شده و به سرعت مجدداً روشن شوند وقتی که دوباره نیاز باشد.
  • سیستم‌های قدرت توزیع‌شده: اگرچه ممکن است منظر عجیبی باشد که یک لوکوموتیو در وسط قطار قرار گرفته باشد، اما این روش غیرمعمول به طور قابل توجهی قدرت کلی مورد نیاز برای حرکت قطار را کاهش می‌دهد.
  • کاهش اصطکاک‌ها: با کاهش اصطکاک چرخ به ریل، شرکت‌های حمل و نقل بار نه‌تنها در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کنند، بلکه میزان خرابی و ساییدگی ریل‌ها و لوکوموتیوها را نیز کاهش می‌دهند.

منبع: https://www.floridarail.com/news/4-sustainability-benefits-of-rail-freight-transportation/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا