روندهای حمل و نقل ریلی پایدار

حمل ریلی کمترین انتشار آلودگی در هر تن-کیلومتر را دارد از این رو شیوه‌ای پایدار در حمل و نقل بار به شمار می‌رود. در ادامه، چند روند پایداری جدید معرفی شده است:

استفاده از اتوماسیون برای بهره‌وری بهینه

فن‌آوری‌های جدید و افزایش اتوماسیون داده‌های مفید و بهره‌وری سوخت را بهبود می‌بخشد. اینترنت اشیا (IoT) می تواند نیازهای تعمیر و نگهداری را پیش بینی کند و ناکارآمدی در عملیات را نشان دهد. اکنون چندین راه‌آهن درجه ۱ از نسخه‌ای از بهینه‌ساز سفر استفاده می‌کنند که مانند کروز کنترل برای مدیریت دریچه گاز و ترمزها، برای صرفه‌جویی بهینه سوخت کار می‌کند.

اقدامات حفاظت از محیط زیست

بیشتر راه‌آهن‌ها تلاش‌های خود در زمینه‌ی محیط زیست را افزایش می‌دهند، از جمله سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰ میلیون دلاری شرکت BNSF برای بازسازی سایت‌های خود و حمایت اتحادیه اقیانوس آرام از سازمان‌های مختلف درختکاری و حفاظت از محیط زیست.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق ارزیابی دارایی‌ها

با ارزیابی دارایی‌های جاری و عملیات، شرکت‌های ریلی راه‌های جدیدی را برای بهبود پایداری زیست محیطی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای پیدا می‌کنند. تقریباً همه‌ی راه‌آهن‌ها با مدرن‌سازی ناوگان موجود، ارتقای لوکوموتیوهای خود با فناوری‌های جدید، محدود کردن زمان‌های بیکاری و جابه‌جایی همان مقدار بار بیشتر با قطار کمتر، قصد دارند کارایی سوخت خود را بهبود بخشند.

جلوگیری از آلودگی پلاستیک‌ها

گلوله‌های پلاستیکی اکوسیستم‌های کوچک دریایی را آلوده می‌کنند و به حیات وحش آسیب می‌رسانند زیرا اغلب آن‌ها را با غذا اشتباه می گیرند. عملیات پاکسازی (OCS) به جلوگیری از آلودگی گلوله‌های پلاستیکی اختصاص داده شده است. از طریق ارزیابی عملیات فعلی و حل خلاقانه مشکلات، تولیدکنندگان و ارسال کنندگان پلاستیک می‌توانند آلودگی گلوله‌های پلاستیکی را به شدت کاهش دهند. به طور معمول، تمیز کردن نشت‌ها از شیلنگ‌ها، دریچه‌ها و هر نقطه انتقال به سادگی انجام می‌شود.

اهداف محیط زیستی همگانی

از آنجایی که مصرف کنندگان تقاضای محصولات دوستدار محیط زیست و اقدام در مورد تغییرات آب و هوا را دارند، زنجیره تامین نیز در حال سازگاری با این تقاضا است. همچنین، شرکت‌های ریلی بیشتری در حال تعیین اهداف انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند و به طرح‌های پایداری می‌پیوندند.

منبع: freightwaves.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا