در بخش پیشین از معرفی واگن، به معرفی واگن باری مسقف پرداخته شد. در این بخش نیز واگن باری لبه‌بلند به صورت خلاصه معرفی می‌شود. این نوع واگن به دو صورت چهارمحوره و شش‌محوره (بوژی‌دار) ساخته شده و در راه‌آهن ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این واگن‌ها دارای یک کف تراز هستند و عمدتا برای حمل و نقل کالاهای فله، زغال سنگ، قراضه، فولاد و موارد مشابه استفاده می‌شوند. برخی از این واگن‌ها دارای کناره‌های تاشو و دیواره‌های انتهایی هستند. واگن‌ها ممکن است یک یا دو دیوار انتهایی تاشو داشته باشند. برخی از این واگن ها را نیز می‌توان به کمک واگن‌برگردان به طور کامل تخلیه کرد، به عبارت دیگر در مکان‌های خاصی با چرخاندن حول محور طولی خود می‌توان آنها را بلند و تخلیه کرد. گاهی اوقات واگن‌ها با کوپلینگ‌های قابل چرخش تعبیه می‌شوند تا مجبور نباشند برای تخلیه در واگن‌برگردان، از هم منفک شوند. لازم به ذکر است، چون در حال حاضر جهت تخلیه مواد این واگن از واگن‌برگردان استفاده می‌شود، واگن‌های جدید فاقد درب لولادار می‌باشند.

معرفی واگن: واگن باری لبه‌بلند

در بخش پیشین از معرفی واگن، به معرفی واگن باری مسقف پرداخته شد. در این بخش نیز واگن باری لبه‌بلند به صورت خلاصه معرفی می‌شود. این نوع واگن به دو صورت چهارمحوره و شش‌محوره (بوژی‌دار) ساخته شده و در راه‌آهن ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این واگن‌ها دارای یک کف تراز هستند و عمدتا برای حمل و نقل کالاهای فله، زغال سنگ، قراضه، فولاد و موارد مشابه استفاده می‌شوند. برخی از این واگن‌ها دارای کناره‌های تاشو و دیواره‌های انتهایی هستند. واگن‌ها ممکن است یک یا دو دیوار انتهایی تاشو داشته باشند.

برخی از این واگن ها را نیز می‌توان به کمک واگن‌برگردان به طور کامل تخلیه کرد، به عبارت دیگر در مکان‌های خاصی با چرخاندن حول محور طولی خود می‌توان آنها را بلند و تخلیه کرد. گاهی اوقات واگن‌ها با کوپلینگ‌های قابل چرخش تعبیه می‌شوند تا مجبور نباشند برای تخلیه در واگن‌برگردان، از هم منفک شوند. لازم به ذکر است، چون در حال حاضر جهت تخلیه مواد این واگن از واگن‌برگردان استفاده می‌شود، واگن‌های جدید فاقد درب لولادار می‌باشند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا