آلمان و مسئله‌ی کمبود سوخت

#آلمان ممکن است با کمبود ظرفیت #حمل_و_نقل برای تحویل #سوخت مواجه شود.
دولت آلمان به بحران انرژی فعلی با جایگزین کردن تولید برق با سوخت گاز با کمک راه اندازی مجدد نیروگاه های زغال سنگ پاسخ می دهد. با این حال، این امر می تواند منجر به سقوطی در حوزه‌ی #حمل_و_نقل_ریلی شود. دولت آلمان در حال بررسی #برنامه هایی برای صرفه جویی در گاز برای فصل زمستان است. دولت آلمان پیش‌تر تصمیم گرفت استفاده از نیروگاه های زغال سنگ را افزایش دهد تا مصرف گاز طبیعی برای تولید برق را کاهش دهد. اکنون مقررات جدید ذخیره زغال سنگ قهوه ای را از اول اکتبر فعال می کند. پس از آن، نیروگاه های سوخت زغال سنگ می توانند به بازار برق بازگردند و جایگزین نیروگاه های گاز طبیعی شوند.
مشکل بزرگ این است که نیروگاه های زغال سنگ به مقادیر زیادی زغال سنگ نیاز دارند و بنابراین می توان انتظار داشت که در تامین سوخت مورد نیاز، مشکلات #لجستیکی وجود داشته باشد.
به گفته لوکسیچ، بخش #لجستیک در حال حاضر با محدودیت هایی رو به روست: “مسیرهای حمل و نقل در بسیاری از نقاط در محدوده خود قرار دارند و در آینده نزدیک به دلیل فعال شدن مجدد نیروگاه های زغال سنگ فشار بیشتری به وجود خواهد آمد.” علاوه بر این، مشکل کمبود #واگن در #راه‌آهن و همچنین کمبود شدید #رانندگان #قطار را نیز دارد. لوکسیچ افزود: «بازگشت تولید برق با سوخت زغال سنگ که توسط دولت فدرال تصمیم‌گیری شد، منجر به ترافیک اضافی قابل‌ توجهی در مسیرهای کشتیرانی و راه‌آهن خواهد شد.»
لجستیک داخلی آلمان، حمل و نقل زغال سنگ از #بنادر دریایی به نیروگاه‌های زغال‌سنگ با کشتی یا #ریل نیز به دلیل کمبود زیاد کارکنان با تنگناهایی مواجه است. برای این تغییر، اکنون لازم است حداقل یک چشم انداز پنج ساله برای نوسازی #پایانه های بندری و لجستیک داخلی برنامه ریزی شود.
با این حال، وزارت حمل و نقل فدرال و وزارت امور اقتصادی فدرال برای یافتن راه حل مؤثری برای این مشکل که افزایش ظرفیت ریلی را تضمین می کند، با یکدیگر همکاری می کنند. وی افزود: در گام نخست، شرایط استفاده از #شبکه را در کوتاه مدت برای اولویت دادن به حمل و نقل روغن های معدنی و زغال سنگ در سطح #دیسپاچینگ تطبیق می دهیم. اگر این کافی نباشد، می‌توانیم طبق قانون امنیت انرژی، رفتار ترجیحی حمل‌ونقل را در سطح تخصیص ظرفیت تنظیم کنیم. 

منبع: railmarket.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا