تاریخچه حمل ریلی

تاریخچه استفاده از قطار باری در جهان

تاریخچه استفاده از حمل و نقل ریلی و قطار باری به دویست سال گذشته بازمی‌گردد و تا کنون از این کشف باورنکردنی برای تغییر چشمگیر صنعت، گسترش بشر و شیوه سفر روزانه استفاده شده است. از نخستین قطار باری که در اوایل دهه ۱۸۰۰ به خطوط ریلی انگلستان راه یافت، ​​تا زمان مدرن که قطارهای مسافربری جا به جایی هزاران مسافر را با سرعت باورنکردنی برعهده دارند و قطار باری، حمل مقدار قابل توجهی از کالاهای جهان را انجام می‌دهد. امروزه، قطارها به روش‌های مختلفی استفاده می‌شوند؛ از ترامواهای کوچک شهری، مترو، قطارهای مسافرتی تا انواع قطار باری. با این حال همه یک تاریخچه مشترک دارند.

تغییرات در این نوع حمل و نقل در سال ۱۷۷۴ بعد از کشف باورنکردنی موتور بخار ثابت توسط جیمز وات آغاز شد. کار گسترده در مورد لکوموتیوهای بخار فقط پس از پایان ثبت اختراع وی در سال ۱۸۰۰ آغاز شد. چندین مخترع آغاز به کار بر روی بهبود طراحی وات کردند. البته بسیار پیش از آن واگن‌هایی بودند که با اسب روی ریل‌های ساخته شده از چوب کشیده می‌شدند.

ساخت نخستین موتورهای بخار تحت فشار غیر متراکم در چند سال اول قرن نوزدهم به مهندسان این امکان را داد که نوع جدیدی از سیستم ریلی را بسازند و اختراع قطار یکی از مهمترین رویدادها در تاریخ برای پیشرفت بشر شد. شاید جالب باشد بدانید که اولین لوکوموتیو که بر روی ریل فولادی به حرکت در آمد، برای حمل بار بود که در جنوب انگلیس به دست مهندسی به نام ریچارد تروینیک ساخته شد. این حرکت سرآغاز ساخت قطار باری و بعد مسافربری شد. البته در مورد تاریخچه این نوع حمل و نقل روایت‌های متعددی وجود دارد، اما آنچه غیرقابل انکار است شروع این نوع حمل و نقل از اروپا و توسعه آن در دیگر نقاط جهان است.

 

منبع: bslshipping.com

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا