برون‌سپاری خدمات لجستیکی به بسیاری از عوامل وابسته است که برخی تحت کنترل شما هستند و برخی دیگر نه. در ادامه پنج شیوه عملیاتی در برون‌سپاری آورده شده است که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.

پنج راهبرد برای موفقیت در برون‌سپاری لجستیکی

۵ راهبرد برای موفقیت در برون‌سپاری لجستیکی

برون‌سپاری خدمات لجستیکی به بسیاری از عوامل وابسته است که برخی تحت کنترل شما هستند و برخی دیگر نه. در ادامه پنج شیوه عملیاتی در برون‌سپاری آورده شده است که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.

۱. درک انتظارات

به طور کلی، این امر کمک می‌کند تا به جای اینکه اعضای تیم انگشت اتهام به سمت یکدیگر بگیرند، با هم کار کند. زنجیره تامین تقریباً همه بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هر کدام از دریچه‌های خود به کسب‌وکار نگاه می‌کنند. اطلاعات کافی از زنجیره تامین در اختیار تمامی اعضای تیم خود قرار دهید. در نتیجه، هر یک از اعضای تیم درک درستی از راهبرهای زنجیره تامین شما به دست می‌آورد و می‌توانند عملکرد درستی داشته باشند و نتایج را ارزیابی کند.

۲. ارزیابی نتایج، نه فعالیت‌ها

عملکرد ارائه‌دهنده خدمات لجستیک را بر اساس شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) که بهبود بهره‌وری و افزایش کارایی را به ارمغان می‌آورند، اندازه‌گیری کنید. مدل‌ها و راه‌حل‌های خدمات خارجی از نظر سطح و کیفیت فعالیت‌ها ممکن است شبیه به هم باشند، اما سطح و کیفیت فعالیت‌های انجام‌شده بر روی بخش‌های دیگر سازمان نیز تأثیر خواهد گذاشت.

۳. ارزیابی تکنولوژی کنونی خود بر اساس نیازهای آینده

این عامل برای شرکت‌هایی که به تیم‌های IT خود برای رهبری فرایندها تکیه می‌کنند، اهمیت دارد. آماده باشید در مورد معیارهای مطلوب خود و برنامه‌های گسترش آتی خود با این تیم بحث کنید. این امر کمک می‌کند تا بدانید چه چیزی برای همکاری بهتر با ارائه‌دهنده خدمات نیازمند برون‌سپاری لازم است. شما می‌توانید با این سه پرسش به تکنولوژی حمل‌ونقل کنونی خود نمره دهید:

  • آیا تکنولوژی کنونی شما امکان ارائه داشبوردها یا قابلیت‌های گزارش‌دهی به زمان واقعی مورد نیاز شما برای پایش KPI‌های انتخاب شده را دارد؟
  • آیا شما تمایل و قابلیت دادن دقیق داده‌های مربوط به شما به ارائه‌دهنده خدمات دارید؟
  • آیا تکنولوژی کنونی شما انعطاف‌پذیری، دسترسی‌پذیری و هزینه حضور در فضای ابری را می‌پردازد؟

۴. با دقت انتخاب کنید چه مواردی را برون‌سپاری کنید

شما می توانید کنترل استراتژیک را حفظ کنید و همچنان یک برون‌سپاری موفق لجستیکی داشته باشید. در روابط سنتی برون‌سپاری، شما معمولاً کل فرآیند یا بخش را به شخص ثالثی واگذار می‌کنید که «فعالیت» را مدیریت می‌کند. اما برون‌سپاری‌های موفق می‌توانند استعداد و فن‌آوری را به داخل شرکت شما وارد کنند و سازمان شما را در کنترل استراتژیک شبکه حمل‌ونقل خود یاری کنند. اگر ارائه‌دهنده شما یک مدل رایانش ابری دارد، تیم داخلی شما می‌تواند داشبوردهای در لحظه را نظارت کند و گزارش‌های سفارشی‌شده را بر اساس KPI دریافت کند.

۵. سنجش ریسک

برای حمل‌ونقل و لجستیک، تعدادی از عوامل ریسک داخلی برای حامل‌ها وجود دارد. هر حوزه هزینه‌های خاص خود را دارد. همه ریسک‌ها یکسان نیستند و ارائه‌دهندگان همه تعهدات مرتبط با ریسک را برآورده نمی‌کنند. نحوه ارزیابی این ریسک‌ها می‌تواند بر برون‌سپاری لجستیک تأثیر بگذارد. باید بدانید که هر سازمان به چه نحوی با ریسک روبرو می‌شود و هزینه‌های پذیرفتن یا انتقال این عوامل ریسک می‌تواند تفاوتی در رابطه برون سپاری با ارائه‌دهنده منتخب شما ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که عوامل عملیاتی، مالی/قانونی و شهرت/خدمات مرتبط با ریسک را ارزیابی می‌کنید.

نتیجه‌گیری

نحوه برخورد شما با این عوامل و بررسی ارائه‌دهندگان برون‌سپاری بالقوه، پتانسیل بهبود یا تخریب خدمات شما را دارد. امروزه به واسطه‌ی جهانی شدن ارتباطات، موفقیت نیز نیازمند کاهش هزینه و ایجاد ارزش است. این امر برون‌سپاری را به یک استراتژی جذاب تبدیل می‌کند.

منبع:

www.chrobinson.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا