مدیریت برند و برندینگ مارکتینگ و مدیریت

مدیریت برند

مدیریت برند تابعی از بازاریابی است که از تکنیک‌‌هایی برای افزایش ارزش درک شده محصول یا برند در طول زمان استفاده می‌کند. مدیریت اثربخش برند، قیمت محصولات را افزایش می‌دهد و از طریق تداعی‌ها و تصاویر مثبت برند یا آگاهی قوی از برند، مشتریان وفادار ایجاد می‌کند. 

برای تدوین یک برنامه استراتژیک برای حفظ یا به دست آوردن ارزش، باید درک جامعی از برند، بازار هدف آن و چشم انداز کلی شرکت خود داشته باشید. 

برندها تأثیر زیادی بر تعامل با مشتری، رقابت در بازارها و مدیریت یک شرکت دارند. حضور قوی برند در بازار، محصولات یک شرکت را از رقبای خود متمایز می‌کند. همچنین، باعث ایجاد تمایل برای تهیه‌ی محصولات یا خدمات یک شرکت می‌شود. 

برندی که تاسیس می‌کنید باید به طور مداوم تصویر خود را از طریق مدیریت برند حفظ کند. مدیریت اثربخش برند، آگاهی از برند را افزایش می‌دهد، ارزش ویژه برند را اندازه‌گیری و مدیریت می‌کند، محصولات برند جدید را شناسایی کرده و با آن سازگار می‌کند، و به طور موثر برند را در بازار قرار می‌دهد.

چندین عنصر استراتژیک برند وجود دارد که باید مستند، متمرکز، و به همه ذینفعان درگیر در مدیریت برند ارسال و اطلاع رسانی شوند؛ این عناصر به طور معمول شامل: 

بیانیه ماموریت 

عناصر بصری (“نگاه و احساس”، لوگو) 

لحن صدا و “شخصیت” 

مخاطب هدف 

برندسازی دیجیتال نیز روشی مؤثر برای اطمینان از اینکه همه می‌دانند چگونه از دارایی‌های برند استفاده کنند و با برند شما به طور مداوم ارتباط برقرار کنند، هستند. 

سال‌ها طول می‌کشد تا یک برند ایجاد شود، اما زمانی که در نهایت رخ داد، باید همچنان از طریق نوآوری و خلاقیت حفظ شود. برندهای قابل توجهی که طی سال‌ها خود را به عنوان پیشرو در صنایع مربوطه تثبیت کرده‌اند. مانند: کوکاکولا، مک دونالد، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، پراکتر اند گمبل، سی‌ان‌ان، دیزنی، نایک، فورد، لگو و استارباکس، سولیکو، ،سفرهای علی بابا و گلرنگ و …

منبع: investopedia.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا