مهارت‌های رهبری سازمان - رهبری سازمانی بسیاری از مردم رهبری کردن یک سازمان را یک ویژگی ظاهری به شمار می‌آورند که فرد را قادر می‌سازد تا گروهی را هدایت کند. در کسب و کار، رهبران باید توانایی‌های دیگری علاوه‌بر برون‌گرایی و تاثیرگذاری بر دیگران داشته باشند. رهبری سازمانی مستلزم مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانش پایه‌ای از تجارت، تدوین و اجرای استراتژی و مهارت‌های بین فردی است. برای مدیران مشتاق و همچنین کارآفرینان و دیگرانی که می‌خواهند تیم‌های بزرگ را رهبری کنند، تعهد به توسعه‌ی این مهارت‌ها بسیار مهم است. رهبری سازمانی چیست؟ در تعریف سنتی، رهبری به عنوان مجموعه‌ای از قابلیت‌های ظاهری در نظر گرفته می‌شود که به شما امکان می‌دهد بهترین رفتار را با همکاران، همراه با خودآگاهی درونی برای قدردانی از تأثیر خود بر دیگران، نشان دهید. رهبری سازمانی کمی متفاوت‌تر از رهبری تیمی است، زیرا به مهارت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز برای اداره کل یک بخش یا شرکت اشاره دارد. در حالی که درک گسترده‌تر از رهبری بیشتر بر مهارت‌های بین فردی مورد نیاز برای سازماندهی اعضای تیم حول یک هدف مشترک متمرکز است، رهبری سازمانی موفق به سطح معینی از زیرکی در تجارت نیاز دارد. به عبارت دیگر، کسانی که مشتاق نقش‌های رهبری سازمانی هستند، باید مهارت‌های رهبری سنتی را ارائه دهند.

مهارت‌های رهبری سازمان

بسیاری از مردم رهبری کردن یک سازمان را یک ویژگی ظاهری به شمار می‌آورند که فرد را قادر می‌سازد تا گروهی را هدایت کند. در کسب و کار، رهبران باید توانایی‌های دیگری علاوه‌بر برون‌گرایی و تاثیرگذاری بر دیگران داشته باشند.

رهبری سازمانی مستلزم مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانش پایه‌ای از تجارت، تدوین و اجرای استراتژی و مهارت‌های بین فردی است. برای مدیران مشتاق و همچنین کارآفرینان و دیگرانی که می‌خواهند تیم‌های بزرگ را رهبری کنند، تعهد به توسعه‌ی این مهارت‌ها بسیار مهم است.

رهبری سازمانی چیست؟

در تعریف سنتی، رهبری به عنوان مجموعه‌ای از قابلیت‌های ظاهری در نظر گرفته می‌شود که به شما امکان می‌دهد بهترین رفتار را با همکاران، همراه با خودآگاهی درونی برای قدردانی از تأثیر خود بر دیگران، نشان دهید.

رهبری سازمانی کمی متفاوت‌تر از رهبری تیمی است، زیرا به مهارت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز برای اداره کل یک بخش یا شرکت اشاره دارد. در حالی که درک گسترده‌تر از رهبری بیشتر بر مهارت‌های بین فردی مورد نیاز برای سازماندهی اعضای تیم حول یک هدف مشترک متمرکز است، رهبری سازمانی موفق به سطح معینی از زیرکی در تجارت نیاز دارد. به عبارت دیگر، کسانی که مشتاق نقش‌های رهبری سازمانی هستند، باید مهارت‌های رهبری سنتی را ارائه دهند.

چه کسی به مهارت های رهبری سازمانی نیاز دارد؟

همه‌ی حرفه ای‌‌ها، صرف نظر از موقعیتشان، برای موفقیت در حرفه خود به مهارت‌های رهبری نیاز دارند. با این حال، مهارت‌‌های رهبری سازمانی برای موارد زیر بسیار مهم است:

مدیران مشتاق: اداره موفقیت آمیز یک بخش یا کل سازمان به مهارت‌های رهبری خاصی نیاز دارد. به عنوان یک مدیر اجرایی مشتاق، باید بدانید که چگونه استراتژی هدایت‌کننده‌ی سازمان خود را اجرا کنید.

رهبران تیم باتجربه: اگر قبلاً تجربه رهبری یک تیم را دارید، توسعه‌ی مهارت‌های رهبری سازمانی گام بعدی به سمت به کارگیری دانش خود در مقیاس است.

کارآفرینان: به عنوان یک کارآفرین، مهارت های رهبری شما جزء جدایی‌ناپذیر موفقیت کسب و کار شما هستند. شما به یک پایه‌ی قوی در رهبری سازمانی نیاز دارید تا کسب و کار خود را از پایه بسازید و با رشد شرکت و رویارویی با چالش‌های جدید با تغییرات سازگار شوید.

منبع: online.hbs.edu

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا