تحلیل‌های اقتصادی

تجزیه و تحلیل اقتصادی فرآیندی است که در آن صاحبان کسب و کار تصویر روشنی از فضای اقتصادی موجود به دست می‌‌آورند. اقتصاددانان، آماردانان و ریاضیدانان اغلب این تحلیل را انجام می‌دهند. این نوع ارزیابی اقتصادی شامل یک ارزیابی عمیق از نقاط قوت و ضعف بازار است. تجزیه و تحلیل اقتصادی به مشاغل متوسط یا بزرگ محدود نمی‌شود، بلکه برای شرکت‌های کوچک نیز ارزش‌آفرین است. در واقع، کسب‌ و کارهای کوچک احتمالاً بیشتر از مشاغلی که سرمایه و منابع کافی برای حفظ رکود اقتصادی دارند، نیاز به انجام تحلیل‌های اقتصادی دارند. انواع مختلفی از روش‌های ارزیابی اقتصادی وجود دارد که صاحبان مشاغل می‌توانند از آنها برای به دست آوردن دیدی جامع از نحوه‌ی عملکرد شرکت‌هایشان در آینده استفاده کنند.

تحلیل هزینه-فایده

یکی از موثرترین انواع ارزیابی اقتصادی، تحلیل هزینه-فایده است که به آن تحلیل سود-هزینه نیز گفته می‌شود. این تکنیکی است که برای تعیین امکان‌پذیر بودن یک پروژه یا فعالیت با سنجیدن هزینه‌های مالی انجام پروژه یا فعالیت در مقابل منافع استفاده می‌شود. در تحلیل هزینه و فایده، هزینه‌ی تلاش انجام شده با مزایای حاصل از آن تلاش مقایسه می‌شود. از آنجایی که تحلیل هزینه-فایده صرفاً به صورت مالی انجام می‌شود، یکی از ساده‌ترین انواع ارزیابی اقتصادی است. این تحلیل می‌تواند بینش ارزشمندی در مقایسه و تمییز پروژه های کاری ارائه دهد و به ارزیابی پیامدهای اعمال تغییرات در کسب و کار شما کمک کند. با این حال، یک مسئله در این تحلیل وجود دارد؛ تعیین ارزش مالی برای برخی از فعالیت‌ها مانند مزایای افزایش امنیت عمومی در مقابل هزینه‌ی افزایش حضور مجری قانون در شهرهای بزرگ دشوار است.

تحلیل مقرون‌به‌صرفه بودن

در تحلیل مقرون‌به‌صرفه بودن، اثربخشی یک پروژه در مقابل قیمت آن سنجیده می‌شود. با این حال، برخلاف تحلیل هزینه-فایده، هزینه‌ی کم به معنای اثربخشی بالا نیست و عکس آن نیز صادق است. برای مثال، فرض کنید تشخیص داده‌اید که نصب یک سیستم خودکار که می‌تواند سفارش‌های مشتری را به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته دریافت کند، ارزان‌ترین راه برای افزایش سفارش‌های دریافتی شماست. با این حال، پس از پژوهش، متوجه می‌شوید که بسیاری از تماس‌هایی که به سیستم خودکار می‌آیند کامل نیستند، زیرا تماس‌گیرندگان با شنیدن صدای اوپراتور خودکار در سیستم، تلفن را قطع می‌کنند. مطالعات بازار همچنین به شما نشان می‌دهد که مشتریان می‌خواهند با یک نماینده به جای اوپراتور خودکار صحبت کنند. یک تحلیل مقرون‌به‌صرفه به شما می‌گوید که مسیر ارزان‌ترِ نصب یک سیستم خودکار در پردازش سفارشات، موثر نیست. بسته به نوع کسب و کاری که دارید، ممکن است متوجه شوید که پس‌اندازکردن پول منجر به ایجاد اثر مطلوب بر تجارت شما نمی‌شود.

تحلیل بهینهسازی هزینه

تحلیل به کمینه‌سازی هزینه بر یافتن ارزان‌ترین مسیر برای تکمیل یک پروژه متمرکز است. این یکی از روش‌های ارزیابی اقتصادی است که صاحبان کسب‌وکار زمانی از آن استفاده می‌کنند که صرفه‌جویی در هزینه‌ها بیشتر باشد و بر همه ملاحظات دیگر سنگینی کند. همچنین زمانی استفاده می‌‌شود که دو یا چند راه برای انجام یک کار وجود داشته باشد. تحلیل کمینه‌سازی هزینه در مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، تولیدکنندگان دارو ممکن است دو دارو را مقایسه کنند که نشان داده شده است اثر یکسانی در بیماران ایجاد می‌کنند، یا یک شرکت داروسازی ممکن است تحلیل کمینه‌سازی هزینه را اجرا کند تا مشخص کند کدام یک از دو دارویی که یک بیماری را درمان می‌کنند، کمترین هزینه‌ی تولید را دارد.

منبع:

https://smallbusiness.chron.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا