تاریخ لجستیک

امروزه، لجستیک و توزیع یک فرآیند نسبتاً پیچیده و پیشرفته است، اما سال‌ها پیش به شکل ساده‌تری آغاز شد. لجستیک به انتقال محصولات یا خدمات به مکان تعیین شده در زمان، هزینه و شرایط توافق شده اشاره دارد. جنگ‌های روم باستان و یونان پایه و اساس سیستم‌های لجستیکی امروزی هستند. رم یک سیستم لجستیکی بسیار کارآمد برای تامین لژیون‌های خود ایجاد کرد. افسران نظامی به نام “لجستیکاس” مسئول اطمینان از تامین و تخصیص منابع بودند تا سربازان بتوانند به طور موثر به جلو حرکت کنند.

در طول قرون وسطی از سیستم‌های عرضه‌ی پیچیده، جاده‌ها و انبارها استفاده می‌شد. قلعه‌ها به انبارهای ذخیره‌سازی تبدیل شدند که توسط اقتصاد روستاهای اطراف حمایت می‌شد. در طول انقلاب صنعتی، لجستیک با اضافه شدن خطوط راه‌آهن و کشتی‌ها بسیار پیشرفت کرد.

جنگ جهانی اول بیشتر قابلیت‌های صنعتی را افزایش داد. موتور احتراق داخلی باعث استفاده گسترده از حمل و نقل موتوری شد. جنگ جهانی دوم با پیشرفت‌های چشمگیر در حمل و نقل و ارتباطات مشخص شد. کارخانه‌های کشتی‌سازی ایالات متحده با سرعت بی‌سابقه‌ای برای گسترش نیروی دریایی تجاری (ناوگانی از کشتی‌های تجاری متعلق به غیرنظامیان ایالات متحده که در تجارت یا حمل و نقل کالا و خدمات در داخل و خارج از آب‌های قابل کشتیرانی ایالات متحده شرکت می‌کنند) عمل کردند.

پس از جنگ جهانی دوم، لجستیک از جنگ به تجارت منتقل شد. توزیع فیزیکی محصولات با تمرکز بر فعالیت‌های بیرونی آغاز شد. تکمیل سفارشات، توزیع محصولات، ذخیره سازی و انبارداری، برنامه‌ریزی تولید و خدمات مشتری در حال حاضر جنبه‌های مهم فرآیند لجستیک هستند.

صنعت لجستیک از چیزی که به عنوان راهی برای رسیدن محصولات از نقطه A به نقطه B آغاز شد، متولد شد. بسیاری از شرکت‌ها اکنون برای برخی یا همه فعالیت‌های مدیریت زنجیره‌ی تامین خود به برون‌سپاری تکیه می‌کنند، که در نتیجه منجر به توسعه‌ی شرکت‌های لجستیک شخص ثالث برای حمل و نقل کارآمد و ردیابی کالا می‌شود.

منبع: hdcusa.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا