بر اساس نظرسنجی SUPPLYCHAINBRAIN، بیش از نیمی از مدیران اجرایی زنجیره‌ی تامین انتظار بازگشت به شرایط نرمال را تا اواسط سال 2024 ندارند. در همین حال، 22 درصد می‌گویند که انتظار دارند این اختلالات تا نیمه‌ی دوم سال 2023 ادامه یابد، زیرا جهان از تأثیر گسترده‌ی همه‌گیری COVID-19 بهبود می‌یابد. آن‌ها همچنین تعدادی از عوامل دیگر را می‌بینند که از بازگشت به ثبات زنجیره‌ی تامین جلوگیری می‌کند، که مهم‌ترین آن‌ها جنگ در اوکراین (30٪) و نگرانی‌های کارگران (24٪) است.

زنجیره‌ی تامین

بر اساس نظرسنجی SUPPLYCHAINBRAIN، بیش از نیمی از مدیران اجرایی زنجیره‌ی تامین انتظار بازگشت به شرایط نرمال را تا اواسط سال ۲۰۲۴ ندارند. در همین حال، ۲۲ درصد می‌گویند که انتظار دارند این اختلالات تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ ادامه یابد، زیرا جهان از تأثیر گسترده‌ی همه‌گیری COVID-19 بهبود می‌یابد. آن‌ها همچنین تعدادی از عوامل دیگر را می‌بینند که از بازگشت به ثبات زنجیره‌ی تامین جلوگیری می‌کند، که مهم‌ترین آن‌ها جنگ در اوکراین (۳۰٪) و نگرانی‌های کارگران (۲۴٪) است.
پیتر کیوگ، مدیر عامل Carl Marks Advisors گفت: «در این شرایط، سازمان‌ها باید زیرک باشند و به سطح موجودی‌ها توجه کنند.»
بر اساس این نظرسنجی، ۷۵ درصد از مدیران زنجیره تامین بیان کردند که درآمد شرکت آن‌ها در طول سال گذشته تحت تاثیر مسائل زنجیره تامین منفی یا بسیار منفی بوده است. کشتیرانی اقیانوس با ۶۸ درصد، پیشروترین حلقه‌ی شکست خورده‌ی حمل و نقل و لجستیک بود. تأثیر اختلالات نیز شدید بوده است: ۸۰٪ از پاسخ‌دهندگان بیان کردند که هزینه‌های زنجیره‌ی تامین آن‌ها بین ۲۰ تا ۶۰٪ از دسامبر ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
با نگاهی به آینده، بیش از دو سوم از مدیران زنجیره تامین بیان کردند که “بسیار نگران” هستند که اقتصاد ایالات متحده در ۱۲ ماه آینده در نتیجه افزایش نرخ بهره، تورم بالا و عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و در نتیجه به رکود متمایل شده و منجر به کاهش اعتماد مصرف کننده شود.

منبع: supplychainbrain.com

#سریر#سریرلجستیک#سریر_لجستیک_هوشمند_ایرانیان#لجستیک#حمل_ریلی#حمل_و_نقل
#logistics#transportation#sarirlogistic#sarirlogistics#railway#railtransport#freight#freighttransportation#logisticsmanagement#logisticscompany#logisticssolutions#logisticsservices#supplychain#supplychainmanagement#supplychainandlogistics#logisticsandsupplychain#supplychainsolutions#covid

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا