قرارداد سبز اتحادیه‌ی اروپا

صنعت حمل و نقل مسئول یک چهارم گازهای گلخانه ای منتشرشده‌ی اتحادیه اروپا است. راه آهن تنها روش حمل و نقلی است که می‌تواند به رشد اقتصادی دست یابد و در عین حال میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

هدف این است که اروپا تا سال ۲۰۵۰ به نخستین قاره‌ی climate-neutral (به معنای کاهش حداکثری کربن دی‌اکسید) تبدیل شود – این موضوع توسط اتحادیه‌ی اروپا در پایان سال ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از “توافق سبز” اعلام شد. یک حرکت به سمت تولید کربن کمتر، برقی شدن روزافزون راه آهن است که به طور کامل از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شود. حمل و نقل ریلی، ستون فقرات لجستیک پایدار در زمینه‌ی اقتصادی است. این بدان معناست که نقش بسیار مهمی دارد. از این گذشته، راه آهن تنها راهی است که می‌توانیم اهداف محیط زیستی خود را با رشد اقتصادی و به نوبه خود با رشد صنعت حمل و نقل برابری کنیم.

آدینا والان، عضو هیئت حمل و نقل اتحادیه اروپا تاکید می‌کند، شکی نیست که حمل و نقل ریلی دارای مزایای بزرگی در بسیاری از زمینه‌ها مانند پایداری، ایمنی و سرعت است. در واقع راه‌آهن، پایدارترین شیوه‌ی حمل و نقل زمینی است که برای دستیابی به اهداف پایداری باید از آن بهره‌برد.

منبع: railcargo.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا