تولیدکنندگان مکزیکی

داده‌های جدید حاکی از آن است که تامین‌کنندگان مکزیکی با بازنشانی زنجیره‌های تامین خود در میان اختلال‌های روزافزون جهانی، جایگاه خود را به دست می‌آورند.  

به گفته‌ی شرکت Jaggaer، سال گذشته، تولیدکنندگان بزرگ آمریکایی شش برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ از عرضه‌کنندگان مستقر در مکزیک، مواد شیمیایی، تولید و مصالح ساختمانی و سایر کالاها را درخواست کردند. Jaggaer گفت در همان زمان، تعداد تامین‌کنندگانی که در چین پیشنهاد خرید دریافت کردند در سال ۲۰۲۱، با استفاده از داده‌های ۳۰ مشتری بزرگ تولیدی خود در ایالات متحده که میانگین درآمد سالانه‌ی بیش از ۳۰ میلیارد دلار داشتند، ۹ درصد کاهش یافت.

فشار بر تامین‌کنندگان در مکزیک در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های بیشتری می‌گویند که با افزودن تامین‌کنندگان و نزدیک‌تر کردن مقداری از تولید به کاربران نهایی، زنجیره‌ی تامین خود را مجددا تنظیم می‌کنند. هدف از این تلاش تقویت انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان در پی یک‌سری شوک‌های شبکه‌های تامین است که ناشی از شیوع کووید-۱۹، شرایط آب و هوایی نامناسب و درگیری‌های ژئوپلیتیکی است.

Jim Bureau، مدیر اجرایی Jagger می‌گوید: «اگر شما یک تولیدکننده هستید و قبلاً با یک یا دو تأمین‌کننده که کالاهای مشابه یا کالاهای مشابهی را تولید می‌کردند، روابط استراتژیک داشتید، اکنون می‌بینیم که همان تولیدکننده با سه یا چهار تأمین‌کننده‌ی دیگر در ارتباط است.». به گفته‌ی او، تامین‌کنندگان اضافه شده تمایل دارند به خریدار و مشتریانش نزدیک‌تر باشند. این شرکت افزایش ۵۱۴ درصدی را از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ در تامین‌کنندگان مکزیکی، دریافت پیشنهادات از خریداران بزرگ آمریکایی خود و افزایش ۱۵۵ درصدی در دریافت پیشنهادات تامین‌کنندگان آمریکای لاتین در مدت مشابه دنبال کرد. در همان زمان، این شرکت دریافت که این تولیدکنندگان به دنبال تامین کالا از تامین‌کنندگان کم‌تری هستند.

یک نظرسنجی جداگانه از ۲۰۰۰ مدیر اجرایی ایالات متحده و بریتانیا توسط شرکت مشاور تدارکات و زنجیره‌ی تامین مستقر در لندن، Proxima Group نشان داد که ۱۵٪ تولید را به کشورهای خود نزدیکتر کرده‌اند یا از تامین‌کنندگان در مناطق مجاور تامین شده‌اند.

منبع: https://www.wsj.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا