ازدحام بنادر جهانی ۲۰۲۳

مدیران لجستیک اعلام کردند ازدحام بندر جهانی(GLOBAL) حداقل تا اوایل سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و نرخ حمل و نقل لحظه‌ای را بالا نگه می‌دارد و از اجاره‌کنندگان خواستند برای مدیریت هزینه‌های حمل و نقل به قراردادهای بلندمدت روی آورند.

شیوع کووید-۱۹ زمان تحویل کشتی را از سال ۲۰۲۰ طولانی‌تر کرده و هزینه‌های حمل و نقل را افزایش داده است، این در حالی است که درگیری روسیه و اوکراین و قرنطینه در شانگهای به اختلالات زنجیره‌ی تامین در سال جاری افزوده است.

پیتر ساندارا، رئیس بخش حمل و نقل جهانی اقیانوس صنعت لجستیک جهانی در Visy Industries، گفت: ما معتقدیم که ازدحام فعلی نه تنها بنادر، بلکه زیرساخت‌های کنار زمین، حداقل تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ وجود خواهد داشت. او در اجلاسS&P Global Platts Bunker and Shipping Summit بیان کرد، اگر چه سال آینده می‌توان کشتی‌های بیشتری به ناوگان جهانی اضافه کرد، اما این بدان معنا نیست که نرخ حمل و نقل به طور کلی کاهش می‌یابد، زیرا بستگی به نحوه تخصیص ظرفیت‌های کشتی‌های حامل دارد.

اریک جین، رئیس پشتیبانی سرمایه‌گذاری در تامین‌کننده تجهیزات صنعتی BMT آسیا پسیفیک بیان کرد: افزایش هزینه‌های حمل و نقل، زمان‌های حمل و نقل طولانی‌تر و عدم اطمینان بیشتر برای صنعت حمل‌ونقل به تازگی برای صنعت حمل و نقل عادی شده است.

نرخ‌های اجاره‌ی نقطه‌ای تا کنون در سال جاری ثابت بوده است، زیرا اختلالات زنجیره‌ی تامین و ازدحام بنادر بر کشتی‌ها در سراسر جهان، به‌ویژه در ایالات متحده و چین تأثیر گذاشته است. مدیران به اجاره‌کنندگان توصیه کردند قراردادهای بلندمدت‌تری را با مالکان کشتی امضا کنند تا بر مسائل بی‌ثباتی هزینه‌ها و در دسترس بودن غلبه کنند.

منبع: businesstimes.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا